Retket

Taideyhdistys Elo on perustettu elokuussa 1991. Vuosipäivää juhlistetaan elokuussa yleensä tekemällä retki johonkin mielenkiintoiseen taidekohteeseen.

Edellisten vuosien retket

Kesän 2021 retki peruttiin kokoontumisrajoitusten takia. Joukko elolaisia kävi kuitenkin Marc Chagall -näyttelyssä Sastamalan Art Pappilassa lauantaina 7.8.2021.

Kesän 2020 retki peruttiin koronapandemian takia.

Kesäinen taideretki Anne Mattilan Galleriaan Karvialle 2.8.2019

Tutustuimme Anne Mattilan taiteeseen ja kiersimme taidepolun. Nautimme maittavan keittolounaan jälkiruokineen ja täytekakkukahveineen. Paluumatkalla poikkesimme Hämeenkyrössä Frantsilan Kehäkukassa. Annen maalauksia:

Taideyhdistys Elon Krakovan matka 5. – 11.6.2018

Taideretki Porvooseen lauantaina 5.8.2017

Orimattilassa tutustuimme Soile Yli-Mäyryn Taidelinnaan ja hänen teoksiinsa. Porvoossa vierailimme Taidetehtaalla, jossa oli Porvoon triennaali ”Piirustus on yhteinen asia”. Poikkesimme Näsin Kartanon kesänäyttelyssä, jossa on esillä suomalaista nykytaidetta. Lounaan nautimme Ravintola Hanna-Marian buffet-pöydästä.

Aamukahvilla

Soile Yli-Mäyryn Taidelinna

Porvoon triennaali

Näsin Kartanon kesänäyttely

Lounas Ravintola Hanna-Marian buffet-pöydästä

Taiteesta kiinnostunut joukko elolaisia

25-vuotisjuhlaretki Mäntyharjulle lauantaina 6.8.2016

Menomatkalla poikkesimme kahvilla Lahdessa Galleria-kahvila Oskarin pihassa. Mäntyharjulla Salmelan taidekeskuksessa tutustuimme oppaan johdolla näyttelyihin. Nautittuamme lounaan Ravintola Kesäheinässä oli meillä aikaa katsella näyttelyitä kaikessa rauhassa. Monet kävivät katsomassa Mäntyharjun kirkkoa, joka on maamme toiseksi suurin puukirkko. Paluumatkalla tutustuimme Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalossa 100 lintua -näyttelyyn ja Rakkauspuistoon.

Galleria-kahvila Oskarin piha

Taidekeskus Salmela

Mäntyharjun kirkko

Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalo

Vuosipäivän retki Uuteenkaupunkiin lauantaina 1.8.2015

Menomatkalla poikkesimme kahvilla Pyymäellä Sastamalassa. Uudessakaupungissa vierailimme Taidetalo Pilvilinnassa. Kuvataiteilija Raija Nokkala esitteli Pilvilinnaa sekä omaa taidettaan Pitsimökissä ja Pilvilinnassa. Hänen puolisonsa esitteli alueella kiertelevän taidepolun. Lounas nautittiin Sualaspuarissa. Heta Saarelaisen ”jää tila muistojen asua” -näyttelyyn tutustuttiin Runonkulman Galleriassa. Uudenkaupungin vanhassa kirkossa opas kertoi kirkon historiasta. Kulttuurikeskus Crusellissa oli esillä Carl Warghin akvarellinäyttely ”kokemus tilasta”.

Taidetalo Pilvilinna ja Raija Nokkalan naivistinen taidenäyttely (kuva Taidetalo Pilvilinnan facebook-sivulta https://www.facebook.com/taidetalopilvilinna)

Lounas Sualaspuarissa

Heta Saarelaisen "jää tila muistojen asua"-näyttely Runonkulman Galleriassa

Heta Saarelaisen ”jää tila muistojen asua”-näyttely Runonkulman Galleriassa