Elon näyttelyt

VUODEN 2024 NÄYTTELYT

Vuoden 2024 Taideyhdistys Elon päänäyttely Tampere-talon Talvipuutarhassa 3. – 20.8.2024
Teemana on ”Taikapuutarha” – ”Magic Garden”.

Tampere-talon Talvipuutarhaan Taideyhdistys Elo tuo lumoavan ja monimuotoisen teoskokonaisuuden. Esille tulee mm. värikkäitä akryyli- ja öljymaalauksia. Taikapuutarhan teema tulee esille osittain lumoavan herkkänä, osittain voimakkaan dynaamisena, osassa teoksista on myös leikkisyyttä mukana. Näyttelyn jyryttäjänä on kuvataiteilija Erno Peltonen.

Elon jäsen saa tarjota näyttelyyn 1-3 teosta, jotka sopivat näyttelyn teemaan ja ovat korkeintaan kolme vuotta vanhoja. Jurytysmaksu on 10 euroa riippumatta siitä, tuoko vain yhden työn jurytykseen, vai kaksi tai kolme. Maksua ei palauteta, vaikka työ/työt eivät tulisi esille. Jurytysmaksu maksetaan Taideyhdistys Elon tilille viimeistään 2.8.2024.

Töiden tuonti Tampere-taloon on torstaina 1.8. klo 9-11. Työt tuodaan S-ovesta, joka löytyy talon takaa, huolto- ja lastauspuolelta, ”lipan alta”. Jos tämä aika ei sovi, niin töitä voi tuoda jo edeltävänä iltana ke 31.7. klo 14-20 vahtimestarille D-oven kautta talon takaa. Katso ovien sijainti sähköpostin liitteestä.

Kaikkiin teoksiin tulee merkitä teostiedot selkeästi. Teoksen nimi voi olla suomeksi tai englanniksi tai molemmilla kielillä. Teostietolaput eivät jää tässä näyttelyssä esille, vaan niistä kirjataan tiedot ylös teosluetteloon (saamamme ohjeistuksen mukaan teosluetteloon ei laiteta töiden hintatietoja, mutta yhteystiedot on ok esittää). Taulujen tulee olla valmiiksi ripustuskuntoisia, eli niissä tulee olla ripustuslangat tai pitävä ripustuskoukku taulun takana. Kiilapohjatyöt mielellään ilman kehystä tai kevyt näyttelykehys. Tulosta täältä Tiedot teoksiin -lomake .

Todennäköisesti kaikki tarjotut työt eivät mahdu esille näyttelyyn, näistä töistä ilmoitamme tekijöille viimeistään pe 2.8. tekstiviestillä. Näitä töitä voi hakea pois esim. avajaisten yhteydessä.

Näyttelyn purku on 20.8. klo 17-19.

Lisätietoja näyttelyyn liittyen voi tiedustella Eeva Mäkelältä puh. 0400422427, eevakaarina.makela(at)elisanet.fi

Näyttelyn avajaiset pidämme pe 2.8. klo 18-20. Tervetuloa avajaisiin!

_____

Näyttely Sahalahden museomakasiinissa 6. – 29.8.2024
Teemana ”Henkilökuvia”

Ei jurytystä, ei töiden ikärajoitusta, ei töiden lukumäärärajoitusta (max noin 10 kpl, töiden koosta riippuen), ei osallistumismaksua. Näyttelytilassa on valvonta Kangasalan kaupungin toimesta.

Työt tuodaan Museomakasiiniin maanantaina 5.8. klo 10-11. Myös veistoksia voi tuoda näyttelyyn. Toinen mahdollisuus on tuoda näyttelytöitä su 4.8. klo 17-18 Kalevan kulman eteen, Väinämöisenkatu 25. Tiina Chambers (puh. 0407661762) ottaa töitä vastaan autoonsa ja toimittaa ne näyttelyyn.

Kaikkiin teoksiin selkeästi teostiedot esille (hinnat eivät tule esille tämänkään näyttelyn teosluetteloon, yhteystiedot ok). Avajaisia ei pidetä. Näyttelyn purku on aikaisintaan 29.8. klo 17 jälkeen. Töiden poishakua voimme suunnitella lähempänä näyttelyn loppumista. Tulosta täältä Tiedot teoksiin mustavalkoisena -lomake tai Tiedot teoksiin mustavalkoinen2 -lomake.

Sahalahden museomakasiinin osoite on Vanha Pakkalantie 35, Sahalahti. Museomakasiini on erillinen harmaa vanha rakennus kirkon pihassa, heti pihaan ajosta oikealla.

_____

Näyttely Runebergin mökissä Haiharassa 3. – 22.9.2024
Teemana ”Kotoisaa”

Näyttely Hervannan kirjastossa 14. – 26.10.2024
Teemana ”Mielipide”

Tulosta täältä Tiedot teoksiin -lomake  tai Tiedot teoksiin mustavalkoisena -lomake tai Tiedot teoksiin mustavalkoinen2 -lomake.

————————————————————

MENNEET NÄYTTELYT

VUODEN 2024 NÄYTTELYT
Pop up -taidenäyttely Haiharan taidekeskuksen Tallissa 19. – 22.4.
Yhteisnäyttely Tallin taiteilijat & Taideyhdistys Elo, Pirkanmaan Taidesuunnistuskohde nro 175 ja 176.

Näyttely ”Väreilyä” Haaviston Parvigalleriassa Kangasalan Saarikylissä 29.6. – 24.7.

VUODEN 2023 NÄYTTELYT
Pop up -näyttely Haiharan Tallissa 22. – 23.4. yhdessä Kaukajärviseuran Kuvataideryhmän kanssa

Näyttely ”Matkalla” pääkirjasto Metsossa 22.8. – 10.9.

Näyttely ”Kesällä kerran” Haiharan Runebergin mökissä 1. – 16.9.

Näyttely ”Iloa Eloon” Hervannan kirjastossa 6. – 18.11.

Kuvassa on Tiina Chambersin maalaus

Taideyhdistys Elon vitriininäyttely Joulu Tammelakeskuksessa 4.12.2023 – 5.1.2024

VUODEN 2022 NÄYTTELYT
Haaviston Parvigalleriassa, Kangasalan Saarikylissä, 30.7. – 28.8. ”Reitarin tyyliin” -kesäkurssin satoa.

Näyttely ”Keramiikkaa ja pienoisveistoksia” 1.8. – 30.9. Koilliskeskuksen kirjastossa

Kuvassa on Eila Jokisen karhuperhe.

Haiharan Runebergin mökissä 10.9. – 2.10. ”Sadonkorjuu”-näyttely

Taustalla on Kaija Mäkisen maalaus.

Näyttely ”ELO ON SIRKUSTA” 7. – 19.11. Hervannan kirjastossa

Kuvassa on Marke Häkkisen akryylimaalaus ”Kolme iloista vekkulia”.

VUODEN 2021 NÄYTTELYT
Taideyhdistys Elon 30-vuotisjuhlanäyttely ”Suurta juhlaa” Haiharan tallissa 28.8. – 19.9.

Näyttely ”Toinen todellisuus” Hervannan kirjastossa 25.10. – 4.11.

VUODEN 2020 NÄYTTELYT
Sampolan kirjaston aulan vitriininäyttely ”Taideyhdistys Elon kurssien satoa” 3. – 28.2.

Kangasalan pääkirjaston näyttelytila Terrassa näyttely ”Asetelmat ja interiöörit” 18.2. – 6.3.

Kesänäyttely  ”Tiitiäisten jäljillä” Kulttuurikeskus Vanha Räikässä Ylöjärvellä 8. – 30.6.

Jurytetty näyttely ”RANNALLA” Haiharan Taidekeskuksen Tallirakennuksessa 5. – 27.9.

Yhteisnäyttely ”Tunnelmia tässä ajassa” Hervannan kirjastossa 2.11. -14.11.

VUODEN 2019 NÄYTTELYT
POP UP -näyttely Kulttuuritalo Laikun kokoustila Syrjässä 29.1. klo 18.00-19.30

Myyntinäyttely ”KATSON MAALAISMAISEMAA” Haaviston Parvigalleriassa Kangasalan Saarikylissä 29.6. – 24.7.

Jurytetty yhteisnäyttely ’METSÄN LUMO’ Haiharan tallissa 7.9. – 29.9.

Yhteisnäyttely ”MUISTOJA” Hervannan kirjastossa 4. – 16.11.

Comments are closed.